Võrumaa Keskraamatukogu lasteosakond pakub lasteaiarühmadele ja klassidele (eelneval kokkuleppel tel 782 1945 või e-post See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.) tegevusi järgmistel teemadel:
KASUTAJAKOOLITUS: Kuidas töötab raamatukogu? Mida saab teha raamatukogus? Kuidas kasutada raamatut?
Raamatukogu tutvustus
Seiklus raamatulinnas
Detektiivid raamatulinnas
Illustratsioon raamatus
Kuidas hoida raamatut
Teatmeteoste kasutamine
Raamatukogutöö 1. ja 2. kooliastmele
Rahvaraamatukogu. Raamatukogutöö 3. kooliastmele
RÄÄGIME HUVITAVATEST RAAMATUTEST JA RAAMATUTEGIJATEST (kirjanikud, kunstnikud)
Raamatututvustused
Raamatuid mudilasest ja mudilasele
Lapse juturaamat
Head lasteraamatud Lastekaitse Liidu soovitusplakatitel
Head noorteraamatud Lastekaitse Liidu soovitusplakatitel
Teismelise juturaamat
Uued raamatud lasteraamatukogus
Kirjanike ja nende loomingu tutvustused
Saame sõbraks lastekirjanikuga
Jututund "Kalevipoja lood"
Jututund „Tarnamätaste teekond „Pokuraamatusse””
Kirjaniku elu ja loomingu tutvustus koos PowerPointi slaidikavaga
Eesti lastekirjanduse tegelased Edgar Valteri lasteraamatupiltidel
Võrumaa lastekirjanikud
Voldemar Raidaru poiste seiklused
Mööda Riia uulitsat koos Voldemar Raidaruga
Kirjanduslik retk „Otsime „Hôbelusikaid””mööda Voldemar Raidaru Vôru-aineliste jutustuste tegevuspaiku
Koduloolised ja kirjanduslikud retked Võru linnas ja maakonnas
Teematunnid, vestlused
Tähtsad tähed
Mardimäng
Lapsepõlveraamatud
Muinasjutu võluvägi
Jututeatri etendused, muinasjutukavad
Teatritund "Tilluke loomateater
Hajameelne päkapikk
Onu Etsi jututeater: Kassike ja kakuke
Karupoeg Puhhi jututeater
Hundi sõbrad
Kass hakkab jõuluvanaks
Täna mängime Okasroosikest
Muinasjutumetsa lood: Eesti loomamuinasjutud
Ennemuistsed lood Vôrumaast
MUUD TEGEVUSED
Näitusetutvustused
Mudilaste jutuhommikud
Meistrituba
Filmid lugemissaalis
Lisaks ettevalmistatud programmidele on vôimalus TELLIDA lasteosakonnalt kasutajakoolitust, raamatututvustusi, ettelugemisi, muinasjutukavasid, kirjanike elu ja loomingu tutvustusi ka teistel teemadel vastavalt soovile kõigile vanuse- ja huvirühmadele (vajab pikemat ettevalmistusaega).
Kõigil soovijatel on võimalus eksponeerida lasteosakonnas NÄITUSI igas vanuses laste loomingust, laste huvitavatest kollektsioonidest, lastekultuuriga seotud loomingust ja esemetest jmt.
Infot näituste eksponeerimise võimaluste ja vahendite kohta lasteosakonnas vaadake SIIN.
Palume aegsasti meiega ühendust võtta, et teaksime näituste graafikut koostades teiega arvestada!
KASUTAJAKOOLITUS: Kuidas töötab raamatukogu? Mida saab teha raamatukogus? Kuidas kasutada raamatut?
- Raamatukogu tutvustus lasteaiarühmadele ja algklassidele, aeg kokkuleppel, kestab vähemalt 30 minutit. Räägime sellest, mis on raamatukogu, kuidas siin vajalikku raamatut leida, mis on raamatulaenamine, kuidas saab laps end raamatukogu lugejaks vormistada ja raamatuid laenata, mida saab raamatukogus veel teha, õpime raamatukogumängus autoreid tähestikku järjestama.
- "Seiklus raamatulinnas": mänguline esmatutvus raamatukoguga lasteaiarühmadele, aeg kokkuleppel, kestab kuni 30 minutit. Saadame luurajad fotovihjete abil raamatulinna raamatuid otsima, kuulame raamatukogu hääli ja uurime, mida põnevat raamatukogus veel leidub.
-
Seiklusmängus lähevad luurajad nende kaartide abil raamatulinnast õigeid raamatuid otsima. Seiklusmängus lähevad luurajad nende kaartide abil raamatulinnast õigeid raamatuid otsima.
-
Raamatukoguhoidja Eve räägib luurajatele, kuidas leida üles õiged riiulid ja nendelt õiged raamatud. Raamatukoguhoidja Eve räägib luurajatele, kuidas leida üles õiged riiulid ja nendelt õiged raamatud.
-
-
-
Luuramine on põnev töö ja seda peab tegema vaikselt (sest raamatulinn on vaikne koht). Luuramine on põnev töö ja seda peab tegema vaikselt (sest raamatulinn on vaikne koht).
-
-
Saak viiakse raamatukoguhoidja kätte, kes kontrollib, kas luuraja sai oma ülesandega hakkama. Saak viiakse raamatukoguhoidja kätte, kes kontrollib, kas luuraja sai oma ülesandega hakkama.
-
Riiulitelt leitud raamatuid on väga huvitav lehitseda, aga läbilugemine tuleb teiseks korraks jätta. Riiulitelt leitud raamatuid on väga huvitav lehitseda, aga läbilugemine tuleb teiseks korraks jätta.
-
Läbilehitsetud raamatud viiakse üheskoos tagasi. Nii saavad lapsed tuttavaks raamatulinna kõigi tänavate ja majadega, kus need raamatud elavad. Läbilehitsetud raamatud viiakse üheskoos tagasi. Nii saavad lapsed tuttavaks raamatulinna kõigi tänavate ja majadega, kus need raamatud elavad.
-
-
-
-
Mõni raamat elab vahel natuke aega raamatunäitusel. Näiteks päkapikuraamatute näitusel. Mõni raamat elab vahel natuke aega raamatunäitusel. Näiteks päkapikuraamatute näitusel.
-
Arutleme selle üle, milliseid hääli võib raamatulinnas kuulda. Arutleme selle üle, milliseid hääli võib raamatulinnas kuulda.
-
Et paremini hääli kuulda, võib silmad kinni panna. Et paremini hääli kuulda, võib silmad kinni panna.
-
Näiteks võib siin kuulda raamatu lehitsemise häält. Näiteks võib siin kuulda raamatu lehitsemise häält.
-
Veel võib siin kuulda arvuti klahvide klõbinat ja piiksu, mis poes on kassa hääl. Raamatulinnas teeb sellise piiksu vöötkoodilugeja, mis annab arvutile teada, et raamat on lugejale külla läinud. Veel võib siin kuulda arvuti klahvide klõbinat ja piiksu, mis poes on kassa hääl. Raamatulinnas teeb sellise piiksu vöötkoodilugeja, mis annab arvutile teada, et raamat on lugejale külla läinud.
-
Raamatukoguraamatu vöötkoodi on huvitav lähemalt uurida. Raamatukoguraamatu vöötkoodi on huvitav lähemalt uurida.
-
Veel võib raamatulinnas kuulda tšekiprinteri häält. Veel võib raamatulinnas kuulda tšekiprinteri häält.
-
Tšekilt saab lugeja teada, et ta on need raamatud kolmeks nädalaks laenuks saanud. Vaatame kalendrist, mis kuupäeval on tagastamistähtaeg. Tšekilt saab lugeja teada, et ta on need raamatud kolmeks nädalaks laenuks saanud. Vaatame kalendrist, mis kuupäeval on tagastamistähtaeg.
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId341a2e97c5 -
- "Detektiivid raamatulinnas": mänguline kasutajakoolitus 1. kl õpilastele, aeg kokkuleppel, kestab ca 45 minutit. Tutvume noorema kooliea raamatute paigutuse põhimõtetega (teemaviidad riiulitel ja vaheeraldajatel, tähestikuline järjestus autori perekonnanime esitähe järgi jmt). Lapsed valivad väljapanekult raamatu, otsivad laualt sildi oma raamatu pealkirja ja autori nimega, otsivad vihjete abil (teemaviit riiulil või raamatunäitusel) oma raamatu asukoha, kus on teine samasugune raamat ees ootamas. Lõpuks korratakse raamatukogu tähetoolide abil tähestikku.
-
Tutvume raamatute paigutusega nooremate lugejate riiulitel. Tutvume raamatute paigutusega nooremate lugejate riiulitel.
-
Iga laps valib endale väljapanekult sobiva raamatu ja otsib laualt selle raamatu juurde kuuluvad sildid pealkirja ja autori nimega. Iga laps valib endale väljapanekult sobiva raamatu ja otsib laualt selle raamatu juurde kuuluvad sildid pealkirja ja autori nimega.
-
-
Tutvume ka raamatute sisuga. Tutvume ka raamatute sisuga.
-
Igaüks otsib lugemissaalist üles oma raamatu autori perekonnanime esitähe. Igaüks otsib lugemissaalist üles oma raamatu autori perekonnanime esitähe.
-
-
-
Raamatukoguhoidja tutvustab iga raamatu juurde kuuluvat legendi, mis suunab detektiivid otsima selle raamatu kodu. Raamatukoguhoidja tutvustab iga raamatu juurde kuuluvat legendi, mis suunab detektiivid otsima selle raamatu kodu.
-
-
Õige riiuli leidmine on keeruline, ehkki seiklusmäng algas riiuliviitade uurimisega. Õige riiuli leidmine on keeruline, ehkki seiklusmäng algas riiuliviitade uurimisega.
-
Kui õige riiul käes, tuleb leida oma raamatu autori perekonnanime esitäht. Kui õige riiul käes, tuleb leida oma raamatu autori perekonnanime esitäht.
-
Iga raamatut ootab tema kodus ees täpselt samasugune paariline. Iga raamatut ootab tema kodus ees täpselt samasugune paariline.
-
E. Niidu luuleraamat "Karud saavad aru" on oma õigesse asukohta jõudnud, aga ... E. Niidu luuleraamat "Karud saavad aru" on oma õigesse asukohta jõudnud, aga ...
-
... raamat ei taha ju koju minna, selg ees! ... raamat ei taha ju koju minna, selg ees!
-
Nüüd on detektiiv oma ülesande õigesti lahendanud! Nüüd on detektiiv oma ülesande õigesti lahendanud!
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProIdfe322a7646 -
- „Illustratsioon raamatus” algklassidele, aeg kokkuleppel, kestab 45 minutit. Räägime, milleks lisatakse raamatutekstile illustratsioone, mis tüüpi ja millises tehnikas teostatud pilte võib raamatutes kohata, raamatukunstnikest ja nende tööst. Õpetaja soovil võib lisaks teha kunstitunni (illustreerida etteloetud luuletus või jutuke).
- „Kuidas hoida raamatut” 1.-5. kl õpilastele, aeg kokkuleppel, kestab 45 minutit. Räägime sellest, miks tasub raamatut hoolikalt hoida, mis võib paberit ja köidet kahjustada, kuidas raamatut parandada. Lapsed kiletavad endale järjehoidjaks "Raamatuarsti abilise tunnistuse", suurematega võib õpetaja soovil teha lisaks praktilise töö tunni (lihtsamad parandused, raamatute kiletamine).
- „Teatmeteoste kasutamine” alg- ja keskastme klassidele, aeg ja teatmeteoste valik kokkuleppel, kestab 45 minutit. Erinevate teatmeteoste ülesehitusest (tähestikuline, temaatiline jne), vajaliku teabe leidmisest, õppetöös kasutatud teatmeteoste nimestiku koostamisest. Õpetaja soovil teeme lisaks praktilise teabe otsingu ja vastuse vormistamise õppuse.
- „Raamatukogutöö” alg- ja keskastme klassidele, aeg kokkuleppel, kestab vastavalt vajadusele 45 või 90 minutit. Räägime sellest, milliseid töid tehakse raamatukogus selleks, et raamat jõuaks raamatukokku, saaks vajaliku vormistuse ja õige koha riiulil ning kohtuks lugejaga.
- „Rahvaraamatukogu. Raamatukogutöö” 6.-9. kl ôpilastele, aeg kokkuleppel, kestab 90 minutit. Räägime PowerPointi slaidikava toel raamatukogu rollist ühiskonnas, raamatukogu toimimispõhimõttest, teaviku teekonnast raamatukogus: uute teavikute valik ja ostmine, liigitussüsteem, teaviku kirje koostamine, elektronkataloog, teavikute paigutussüsteem raamatukogus, kogude tutvustamine kasutajatele. Õpetaja soovil teeme kohapeal või anname hiljem kontrollitavaks koduseks ülesandeks soovitusnimestiku lemmikraamatute lühikirjetest. Tunni võib läbi viia korraga või kahes osas erinevatel päevadel.
RÄÄGIME HUVITAVATEST RAAMATUTEST JA RAAMATUTEGIJATEST (kirjanikud, kunstnikud)
- „Raamatuid mudilasest ja mudilasele”: raamatututvustus koolieelikute vanematele, lasteaiaõpetajatele. Kokkuleppel toimumise aeg, koht ja tutvustuse kestus. Uuemad raamatud lastekasvatusest, lugemaõpetamisest; uuemad lasteraamatud, mis sobivad ettelugemiseks ja esimesteks lugemisharjutusteks. Õpime hindama mudilasteraamatu teksti ja pilti, õpime valima raamatut, mis lapse arengut toetab. Kuulajad saavad tutvustatud raamatute nimestiku.
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId3656cd33f7 - „Lapse juturaamat”: raamatututvustus 1.-4. kl õpilastele, õpetajatele või lapsevanematele. Kokkuleppel toimumise aeg, koht, tutvustuse kestus ja raamatute valik. Klass saab tutvustatud raamatute nimestiku.
- "Head lasteraamatud Lastekaitse Liidu soovitusplakatitel": raamatututvustus PowerPoint slaidikavaga. 1.-5. kl õpilastele. Kokkuleppel toimumise aeg, koht ja tutvustuse kestus. Lastekaitse Liit on alates 2009. aastast lastekirjanduse spetsialistide abiga valinud aasta jooksul ilmunud raamatutest paremiku soovitusplakatile. PowerPoint esitlusega tutvustatakse sihtgrupi vanusele sobivat valikut soovitatud raamatutest.
Kõigi Hea lasteraamatu plakatitel soovitatud raamatute nimestiku (Excel) ning Hea Lasteraamatu plakatitel soovitatud raamatute kaanepildid, sisututvustused ja koondpildid illustratsioonidest (PDF) leiate SIIN
-
HEA LASTERAAMAT 2009 kevad HEA LASTERAAMAT 2009 kevad
-
HEA LASTERAAMAT 2009 sügis HEA LASTERAAMAT 2009 sügis
-
HEA LASTERAAMAT 2012 HEA LASTERAAMAT 2012
-
HEA LASTERAAMAT 2013 HEA LASTERAAMAT 2013
-
HEA LASTERAAMAT 2014 HEA LASTERAAMAT 2014
-
HEA LASTERAAMAT 2015 HEA LASTERAAMAT 2015
-
HEA LASTERAAMAT 2016 HEA LASTERAAMAT 2016
-
HEA LASTERAAMAT 2017 HEA LASTERAAMAT 2017
-
HEA LASTERAAMAT 2018 HEA LASTERAAMAT 2018
-
HEA LASTERAAMAT 2019 HEA LASTERAAMAT 2019
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProIde16bcd71bd -
- "Head noorteraamatud Lastekaitse Liidu soovitusplakatitel": raamatututvustus PowerPoint slaidikavaga. 6.-9. kl õpilastele. Alates 2017. aastast on Lastekaitse Liit soovitanud ka noorteraamatuid. PowerPoint esitlusega tutvustatakse soovitatud raamatuid.
Kõigi Hea noorteraamatu plakatitele valitud raamatute nimestiku (Excel) ja Hea noorteraamatu plakatitel soovitatud raamatute kaanepildid ja sisututvustused (PDF) leiate SIIN
-
HEA NOORTERAAMAT 2017 HEA NOORTERAAMAT 2017
-
HEA NOORTERAAMAT 2018 HEA NOORTERAAMAT 2018
-
HEA NOORTERAAMAT 2019 HEA NOORTERAAMAT 2019
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId2a486d2bcf -
- „Teismelise juturaamat”: raamatututvustus. 5.-9 kl. õpilastele, õpetajatele või lastevanematele. Kokkuleppel toimumise aeg, koht, tutvustuse kestus ja raamatute valik. Klass saab tutvustatud raamatute nimestiku.
- „Uued raamatud lasteraamatukogus”: raamatututvustus.kôigile vanuse- ja huvirühmadele, nii lastele kui laste lugemise juhtidele. Kokkuleppel toimumise aeg, koht, tutvustuse kestus. Kuulajad saavad tutvustatud raamatute nimestiku.
Kirjanike ja nende loomingu tutvustused:
- „Saame sõbraks lastekirjanikuga” 1.-4. kl õpilastele. Kokkuleppel toimumise aeg, koht ja tutvustatavate kirjanike valik. Kestab 45 minutit. Aabitsas või algkooli emakeele õpikus käsitletud lastekirjanike lapsepõlvest ja loomingust.
- Jututund "Kalevipoja lood" lasteaiarühmadele ja 1.-2. kl õpilastele. Aeg kokkuleppel, kestab 30-45 minutit. Räägime Kreutzwaldist ja "Kalevipojast", korraldame Kalevi poegade vahel kiviviskevõistluse ja mängime eepose tegelaste ringmängu.
-
Räägime sellest, kuidas Kalevipoja lood Kreutzwaldi abiga rahvasuust raamatusse jõudsid. Räägime sellest, kuidas Kalevipoja lood Kreutzwaldi abiga rahvasuust raamatusse jõudsid.
-
Otsime Eestimaa kaardilt kohti, kus Kalevipoeg tegutses. Otsime Eestimaa kaardilt kohti, kus Kalevipoeg tegutses.
-
Proovime vana Kalevi poegade kombel, kes suudab kivi kaugemale visata. Proovime vana Kalevi poegade kombel, kes suudab kivi kaugemale visata.
-
-
-
Mängime mängu "Kes aias". Seekord on aias Kalevid, Lindad, siilid ja sortsid. Mängime mängu "Kes aias". Seekord on aias Kalevid, Lindad, siilid ja sortsid.
-
-
-
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId057d433249 -
- Jututund „Tarnamätaste teekond „Pokuraamatusse”” lasteaiarühmadele ja 1.-4. kl õpilastele, aeg kokkuleppel, kestab 30-45 minutit. Räägime ning vaatame PowerPointi slaidikava tarnadest looduses, Edgar Valterist ja pokuraamatutest.
- Kirjaniku elu ja loomingu tutvustus koos PowerPointi slaidikavaga. 3.-9. kl õpilastele, erandjuhul ka noorematele. Kokkuleppel toimumise aeg, koht ja tutvustatav kirjanik (ette valmistatud Kristiina Kass, Henno Käo, Astrid Lindgren, Heljo Mänd, Ellen Niit, Aino Pervik, Eno Raud, Leelo Tungal, Edgar Valter). Kestab 45 minutit, võimalusel ka 2x45 minutit (sel juhul saab rahulikumas tempos publikuga suhelda, kõik teemad lahti rääkida ja illustreerida juttu video-ja heliklippidega)
-
Kristiina Kass Kristiina Kass
-
Henno Käo Henno Käo
-
Astrid Lindgren Astrid Lindgren
-
Heljo Mänd Heljo Mänd
-
Ellen Niit Ellen Niit
-
Aino Pervik Aino Pervik
-
Eno Raud Eno Raud
-
Leelo Tungal Leelo Tungal
-
Edgar Valteri teekond Pikalt tänavalt Pöörismäele. Edgar Valteri teekond Pikalt tänavalt Pöörismäele.
-
Eesti lastekirjanduse tegelased Edgar Valteri raamatupiltidel. Eesti lastekirjanduse tegelased Edgar Valteri raamatupiltidel.
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId4763779562 -
- "Eesti lastekirjanduse tegelased Edgar Valteri lasteraamatupiltidel". PowerPointi slaidikava. Õpilastele alates 6. klassist ja täiskasvanutele. Kestab 30 minutit. Räägime E. Valterist kui raamatutegelaste visuaalsete "kaubamärkide" loojast.
- „Võrumaa lastekirjanikud" 5.-9. kl õpilastele, õpetajatele või lapsevanematele. Kokkuleppel toimumise aeg, koht, kestus ja tutvustatavate kirjanike valik. Ajaloolise Võrumaaga seotud kirjanikest ja nende loomingust. Vaata ka http://lib.werro.ee/vorumaa-lastekirjanikest
- Voldemar Raidaru poiste seiklused. PowerPointi slaidikava: Voldemar Raidaru Võru-aineliste lasteraamatute "Poisid tänavalt" ja "Hõbelusikad" ning lapsepõlvemälestuste kogu "Mo süämen ja meelen" tutvustus. Kõigile vanuserühmadele alates 4. kl. Kokkuleppel toimumise koht ja aeg, kestab 45 minutit. Vaatame pilte raamatute tegevuspaikadest Võru linnas, räägime raamatutes kirjeldatu seostest tegelike sündmuste ja inimestega.
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProIdabd031a51d - Mööda Riia uulitsat koos Voldemar Raidaruga. PowerPointi slaidikava. Kõigile vanuserühmadele alates 6. kl. Kokkuleppel toimumise aeg ja koht, kestab 45 minutit. Luuletuses "Riia uulits" kirjeldab V. Raidaru oma kunagist teekonda Tsirgu koolist koju Petseri tänavale mööda praegust Kreutzwaldi tänavat. Elmet Ekker on teinud luuletuses kirjeldatud hoonetest õpilasuurimuse. Vaatame pilte tookordsetest ja tänastest majadest.
- Kirjanduslik retk „Otsime „Hôbelusikaid””mööda Voldemar Raidaru Vôru-aineliste jutustuste “Poisid tänavalt”, “Hôbelusikad” ja “Mo süämen ja meelen” tegevuspaiku Võru linnas. Alg- ja keskastme klasside ôpilastele, kes on eelnevalt V. Raidaru raamatuid lugenud ja/või slaidikava vaadanud. Aeg kokkuleppel, kestab ca 2 tundi.
- Koduloolised ja kirjanduslikud retked Võru linnas ja maakonnas. Kesk- ja vanema astme õpilastele ning täiskasvanutele. Aeg ja kestus kokkuleppel, olenevalt soovitud teemast võib vajada pikemat ettevalmistusaega. Vana-Võrumaa kihelkondade kirjandusretkedest vaata ka http://lib.werro.ee/kirjandusreisid
- "Tähtsad tähed": emakeelepäevale pühendatud teematund lasteaiarühmadele ja 1. kl õpilastele. Aeg ja koht kokkuleppel, kestab 30-45 minutit. Räägime juttu taevatähtedest ja kirjatähtedest, ilusast emakeelest. Mängime sõnarongi. Laome tähtedest sõnu. Mängime tähtede ringmängu.
-
-
Laome tähtedest sõnad TAEVATÄHT ja KIRJATÄHT Laome tähtedest sõnad TAEVATÄHT ja KIRJATÄHT
-
-
Jutustame Kärt Hellerma jutu "Tähtsad tähed". Jutustame Kärt Hellerma jutu "Tähtsad tähed".
-
Mängime tähtede ringmängu. Mängime tähtede ringmängu.
-
-
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProIdf071e8d633 -
- "Mardimäng": mardipäevakombeid tutvustav teematund lasteaiarühmadele. Aeg kokkuleppel, kestab ca 45-60 minutit.
Meisterdame lugemissaalis tapeedist mardimaske, moodustame ühise mardipere ja läheme kojulaenutuse raamatukoguhoidjate juurde marti jooksma. Mardiema ja mardiisa raamatukoguhoidjate kehastuses arutlevad koos mardilastega, mida ja miks on kombeks mardisanti joostes teha. Lasteaiaõpetajad teevad kaasa teiste mardipere liikmete rollis.
-
Salkus ja sakiline mardisant peletab kõik pahad vaimud laiali. Salkus ja sakiline mardisant peletab kõik pahad vaimud laiali.
-
-
Mardilapsed meisterdavad endale mardimaskid. Mardilapsed meisterdavad endale mardimaskid.
-
Kõigepealt joonistame maskile näo. Kõigepealt joonistame maskile näo.
-
-
-
Kleebime maski külge juuksesalgud. Kleebime maski külge juuksesalgud.
-
-
Küljed võib sakiliseks lõigata. Küljed võib sakiliseks lõigata.
-
-
Mask püsib paremini peas, kui seome lõua alt kinni. Mask püsib paremini peas, kui seome lõua alt kinni.
-
-
-
Mardiema ja mardiisa loevad oma mardiperet üle. Mardiema ja mardiisa loevad oma mardiperet üle.
-
Mardilapsed on kohal. Mardilapsed on kohal.
-
Mardiema on marditite soojalt riidesse pannud, sest varsti tuleb minna marti jooksma ja õues on külm. Mardiema on marditite soojalt riidesse pannud, sest varsti tuleb minna marti jooksma ja õues on külm.
-
Vaatame kalendrist järele, millal on mardipäev. Vaatame kalendrist järele, millal on mardipäev.
-
Mardisandid panevad karvased riided selga ja maskeerivad näod ära -- näiteks määrivadd söega kirjuks. Mardisandid panevad karvased riided selga ja maskeerivad näod ära -- näiteks määrivadd söega kirjuks.
-
-
-
Mardiperes peab olema ka kotimees, kes naabriperes ande kogub. Mardiperes peab olema ka kotimees, kes naabriperes ande kogub.
-
Veel võiks mardiperesse kuuluda mõni loom või lind, näiteks mardikurg, kes kõiki nokaga togib ja nalja teeb. Veel võiks mardiperesse kuuluda mõni loom või lind, näiteks mardikurg, kes kõiki nokaga togib ja nalja teeb.
-
-
-
Mardipere asub teele - lasteosakonna kojulaenutusse marti jooksma. Mardipere asub teele - lasteosakonna kojulaenutusse marti jooksma.
-
-
-
Naabripere ukse taga laulavad mardid sissepalumise laulu. Naabripere ukse taga laulavad mardid sissepalumise laulu.
-
-
-
Tervituseks hüppame kolm korda: tere, tere, tere! Tervituseks hüppame kolm korda: tere, tere, tere!
-
Mardilapsed näitavad, kui kõvasti nende küüned külmetavad - nii et lausa klõbisevad! Mardilapsed näitavad, kui kõvasti nende küüned külmetavad - nii et lausa klõbisevad!
-
Mart tantsib, maa müdiseb! Mart tantsib, maa müdiseb!
-
-
Kontrollime naabripere nutikust - loeme raamatust mõistatusi. Kontrollime naabripere nutikust - loeme raamatust mõistatusi.
-
-
Kontrollime naabripere lugemisoskust - kirjutame sõna MART. Kontrollime naabripere lugemisoskust - kirjutame sõna MART.
-
-
Lahke pererahvas annab mardisantidele küpsiseid ja raamatuid. Lahke pererahvas annab mardisantidele küpsiseid ja raamatuid.
-
Soovime naabriperele õnne kõigis toimetustes, laulame tänulaulu ja asume koduteele. Soovime naabriperele õnne kõigis toimetustes, laulame tänulaulu ja asume koduteele.
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProIda6d9c75136 -
- "Lapsepõlveraamatud": vestlus 1.-4. kl õpilastele. Aeg ja koht kokkuleppel, kestab 45 minutit. Vestleme sellest, kuidas lapsepõlves loetud raamatud jäävad meelde terveks eluks, kuidas vanemad ja lapsed saavad oma lapsepõlvede lugemiskogemusi jagada, milliseid eri põlvkondade huvitavaid lasteraamatuid leidub raamatukogus.
- "Muinasjutu võluvägi": vestlus 1.-4. kl õpilastele. Aeg ja koht kokkuleppel, kestab 45 minutit. Vestleme sellest, milline võlujõud peitub muinaslugudes, kuidas seda väge raamatukaante vahelt ellu äratada ja milliseid muinasjuturaamatuid võib raamatukogust leida. Klass saab tutvustatud muinasjuturaamatute nimestiku.
Jututeatri etendused, muinasjutukavad:
- Teatritund "Tilluke loomateater" nukuetendused Aino Perviku loomamuinasjuttude raamatust "Tilluke loomateater". Lasteaiarühmadele ja 1.-2. kl õpilastele. Aeg kokkuleppel, üks muinasjutt kestab 5-10 minutit (võib esitada ka mitu muinasjuttu). Väikesel nukulaval etendust vaadates õpime teatrisõnu: pilet, publik, eesriie, lava, aplaus jne). Soovi korral võib pärast etendust koos lastega meisterdada lihtsaid paberist lauateatrinukke (värvime, lõikame välja, kleebime).
-
-
Palun mulle üks pilet! Palun mulle üks pilet!
-
Leidsin õige istekoha! Leidsin õige istekoha!
-
Sea maja Sea maja
-
-
Meisterdamislaud ootab Meisterdamislaud ootab
-
Teatrinukutöökoda Teatrinukutöökoda
-
-
Lavaproov Lavaproov
-
-
-
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProIdc3b5003b19 -
- "Hajameelne päkapikk" jutuetendus lasteaia noorematele rühmadele. Aeg ja koht kokkuleppel, kestab 15-20 minutit. Jutustame nuku abil muinasjutu "Hajameelne päkapikk" (unustab end soojalt riidesse panna ja läheb mitu korda koju tagasi mütsi, salli jne otsima). Õpime talvise riietumise põhitõdesid. Tutvume teiste päkapikuraamatutega.
-
Kaks pöidlapikku kohtuvad ja hakkavad lugusid jutustama. Kaks pöidlapikku kohtuvad ja hakkavad lugusid jutustama.
-
Lugu pajatab hajameelsest päkapikust, kes läheb lastele kinke viima, aga unustab riidesse panna. Lugu pajatab hajameelsest päkapikust, kes läheb lastele kinke viima, aga unustab riidesse panna.
-
Kõigepealt läheb päkapikk tagasi sokke otsima. Kõigepealt läheb päkapikk tagasi sokke otsima.
-
Aga sokkide otsa tuleb veel midagi panna! Kas need kingad sobivad? Aga sokkide otsa tuleb veel midagi panna! Kas need kingad sobivad?
-
Päkapikk leiab parajad saapad. Päkapikk leiab parajad saapad.
-
Kassi kaitseb külma eest kasukas, aga kus on päkapiku talvejope? Kassi kaitseb külma eest kasukas, aga kus on päkapiku talvejope?
-
Jope sai selga! Jope sai selga!
-
Varesel on tiibadel suled, aga päkapiku käed puha paljad! Varesel on tiibadel suled, aga päkapiku käed puha paljad!
-
Kas need kindad sobivad? Kas need kindad sobivad?
-
-
Otsime päkapikule sobivat mütsi. Otsime päkapikule sobivat mütsi.
-
Koeral on kaelarihm kaelas, aga päkapikul salli ei ole! Koeral on kaelarihm kaelas, aga päkapikul salli ei ole!
-
Lõpuks sai päkapikk korralikult riidesse ja võis minna lastele kinke viima. Lõpuks sai päkapikk korralikult riidesse ja võis minna lastele kinke viima.
-
"Päkapikk, päkapikk, küll sa oled imelik..." "Päkapikk, päkapikk, küll sa oled imelik..."
-
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId50d670ae65 -
- "Onu Etsi jututeater: Kassike ja kakuke": jutuetendus lasteaiarühmadele ja 1.-2. kl õpilastele. Aeg kokkuleppel, etendus kestab 15 minutit. Räägime Edgar Valterist ja tema kirjutatud-joonistatud "Pokuraamatust", mille üheks tegelaseks oli kass nimega Sooru. Sooru oli ka üheks tegelaseks "Kassikese ja Kakukese" raamatus. Loeme ja mängime liikuvate hüpiknukkudega läbi loo sellest, kuidas Kassike ja Kakuke vahetasid oma jäsemeid ja läksid siis hiirejahile. Soovi korral võib pärast etendust koos lastega värvida värvimislehtede pokude kuubesid.
-
Tutvustame Edgar Valterit ja võrdleme tema fotot Pokuraamatusse joonistatud Puukoga. Tutvustame Edgar Valterit ja võrdleme tema fotot Pokuraamatusse joonistatud Puukoga.
-
Pokuraamatusse on kirjutatud-joonistatud ka Edgar Valteri kass Sooru. Pokuraamatusse on kirjutatud-joonistatud ka Edgar Valteri kass Sooru.
-
Sooru on tegelane veel ühes raamatus, mille pealkiri on "Kassike ja kakuke". Sooru on tegelane veel ühes raamatus, mille pealkiri on "Kassike ja kakuke".
-
Loeme raamatut ja mängime lugu hüpiknukkudega. Loeme raamatut ja mängime lugu hüpiknukkudega.
-
Pärast etendust värvivad lapsed pokupilte. Pärast etendust värvivad lapsed pokupilte.
-
-
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId850e40c82c -
- "Karupoeg Puhhi jututeater": lauateatri etendus lasteaiarühmadele ja 1.-2. kl õpilastele. Aeg kokkuleppel, etendus kestab 15-20 minutit. Lugu Puhhist ja Notsust, kes läksid jahile ja peaaegu et püüdsid kinni ühe PUSA! Soovi korral võib pärast etendust koos lastega meisterdada paberist näpunuku-Puhhi ja näpunuku-Notsu (lõikame välja, kleebime kokku, joonistame näod). Vaatame Puhhi-raamatuid.
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId2160022632 - "Hundi sõbrad": lauateatri etendus ilmar Tomuski samanimelise jutu ainetel. Lasteaiarühmadele. Aeg ja koht kokkuleppel, kestab 15-20 minutit. Jutustame loo hundist, kes uisutades jala välja väänab ja sõpru appi kutsub. Selgub, kes on tõeline sõber.
-
I. Tomuski "Hundi sõbrad" on tänu Catherine Zaripi piltidele üks viiest kaunimast 2018. a lasteraamatust. I. Tomuski "Hundi sõbrad" on tänu Catherine Zaripi piltidele üks viiest kaunimast 2018. a lasteraamatust.
-
-
Hunt ja tema sõbrad raamatukogu jututeatri etendusel. Hunt ja tema sõbrad raamatukogu jututeatri etendusel.
-
Hundil juhtub õnnetus ja ta kutsub sõpru appi. Hundil juhtub õnnetus ja ta kutsub sõpru appi.
-
Arvake ära, kes lõpuks hunti aitasid? Arvake ära, kes lõpuks hunti aitasid?
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProIded00dd0e3a -
- "Kass hakkab jõuluvanaks": jutuetendus Andrus Kivirähki samanimelise jutu ainetel. Lasteaiarühmadele ja algklassidele. Aeg kokkuleppel, kestab 20-30 minutit. Lugu kassist, kes otsustab jõuluvanana oma pererahvale kinke viia. Kingid (kassiliiv, elus hiir) tunduvad pererahvale õige imelikud, aga viimase kingi üle on selle saaja siiski väga rõõmus ja lugu lõpeb hästi.
-
Alustame sõrmemänguga päkapikkudest, kes kohtuvad ja hakkavad jõululugu jutustama Alustame sõrmemänguga päkapikkudest, kes kohtuvad ja hakkavad jõululugu jutustama
-
Lugu räägib kassist, kes tahaks ka jõuluvanaks hakata. Lugu räägib kassist, kes tahaks ka jõuluvanaks hakata.
-
Kõigepealt peab ta uurima, millised jõuluvanad välja näevad. Kõigepealt peab ta uurima, millised jõuluvanad välja näevad.
-
Jõuluvana saab habeme ja punase mantli. Jõuluvana saab habeme ja punase mantli.
-
Kui kinnas mütsiks pähe tõmmata, ongi täitsa jõuluvana valmis! Kui kinnas mütsiks pähe tõmmata, ongi täitsa jõuluvana valmis!
-
Veel on vaja kingikotti ja kinke. Veel on vaja kingikotti ja kinke.
-
Kuna pereisa ei oska salmi lugeda, tulevad lapsed oma salmidega talle appi. Kuna pereisa ei oska salmi lugeda, tulevad lapsed oma salmidega talle appi.
-
Lõpuks loeb isa salmi hoopis raamatust ette. Lõpuks loeb isa salmi hoopis raamatust ette.
-
Aga kass-jõuluvana kotis on väga imelikud kingitused. Näiteks kassiliiv! Aga kass-jõuluvana kotis on väga imelikud kingitused. Näiteks kassiliiv!
-
Kass peab koera eest õue põgenema ja viimase kingi - kalapea - saab vares. Kass peab koera eest õue põgenema ja viimase kingi - kalapea - saab vares.
-
Vares oli kalapead kingiks saades väga rõõmus ja nii lõppes kass-jõuluvana jõuluõhtu hästi. Vares oli kalapead kingiks saades väga rõõmus ja nii lõppes kass-jõuluvana jõuluõhtu hästi.
-
Tantsime päkapikutantsu. Tantsime päkapikutantsu.
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId0c8e061bf2 -
- "Täna mängime Okasroosikest": muinasjutumäng lasteaiarühmadele ja algklassidele. Aeg ja koht kokkuleppel, kestab ca 30 minutit. Jutustamise käigus jagame kõigile kuulajatele rollid ja mängime koos Okasroosikese lugu.
- „Muinasjutumetsa lood: Eesti loomamuinasjutud”: muinasjutukava lasteaiarühmadele ja 1.-2. kl õpilastele. Aeg ja koht kokkuleppel, kestab 20-45 minutit (noorematele lastele lühem variant). Jutustame-loeme lühikesi muinasjutte, mis vahelduvad liisusalmide, näpumängude, rütmimängudega.
-
Raamatukogusse on kasvanud võlumets, milles tärkavad muinasjutud. Raamatukogusse on kasvanud võlumets, milles tärkavad muinasjutud.
-
Jutustatud lugudest saavad viljad muinasjutumetsa puudele. Jutustatud lugudest saavad viljad muinasjutumetsa puudele.
-
-
Lugude vahel tärkab võlumetsas ka paar toredat mängu. Lugude vahel tärkab võlumetsas ka paar toredat mängu.
-
-
Muinasjutumetsa viljad ootavad, et lapsed neid raamatukokku noppima tuleksid. Muinasjutumetsa viljad ootavad, et lapsed neid raamatukokku noppima tuleksid.
-
Mõnikord läheb muinasjutumets külla lasteaeda. Mõnikord läheb muinasjutumets külla lasteaeda.
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId139c0dbc6b -
- „Ennemuistsed lood Vôrumaast”: muinasjutukava alg- ja keskastme klassidele, aeg kokkuleppel, kestab 45 minutit. Vaatame kaardil, loeme, jutustame ja mängime lauanukuteatris ajalooliselt Võrumaalt pärit legende ja autorimuinasjutte.
View the embedded image gallery online at:
https://lib.werro.ee/opetajatele#sigProId69722e9d39
MUUD TEGEVUSED
Näitusetutvustused. Lasteosakonnas toimuvatel (raamatu)kunsti, (laste)kultuuri jm. näitustel eksponeeritud objektide ja nende autorite, samuti näituseteemaga seotud raamatute põhjalikum tutvustus. Kõigile vanuse- ja huvirühmadele. Tutvustuse (ja võimalike lisategevuste) aeg ning kestus kokkuleppel. Info lasteosakonna näituste kohta raamatukogu veebilehe ürituste veerus.
Mudilaste jutuhommikud. Kodustele väikelastele koos vanematega. Jutustame, loeme raamatuid, meisterdame, joonistame. Kestab umbes 30 minutit, seejärel võib raamatukogus iseseisvalt raamatuid vaadata, joonistada, filme vaadata, tegelda lugemissaali mängunurgas mänguraamatute, pusleraamatute, lauamängude ja käpiknukuteatriga.
Meistrituba. Lugemissaalis on koolivaheaegadel ning jõulude ja teiste tähtpaevade eel avatud meisterdamislaud. Näidised, materjal ja töövahendid raamatukogu poolt. Vajadusel juhendame meisterdajaid. Lasterühmaga tulles palume eelnevalt kokku leppida, soovi korral pakume lisaks ettelugemist või jutustamist, raamatute tutvustamist vmt.
Filmid lugemissaalis. Lastesakonna filmikogus on paarsada animafilmi, lastefilmi, telelavastust ja väike valik loodusfilme. Praegu enamikku filme koju ei laenutata, neid saab tulla vaatama raamatukokku.
ÜLES